تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/11/02 - 20:43
کد خبر: 494141

دستاورد جدید محققان/ دستگاه فشار‌سنج هوشمند ایرانی

دستاورد جدید محققان/ دستگاه فشار‌سنج هوشمند ایرانی

دستگاه گیج هوشمند و کنترل کننده فشار کاف لوله تراشه، یکی از تجهیزات پرکاربرد در تجهیزات تنفسی و کمک تنفسی است که واردات آن سالیانه میلیون‌ها دلار ارزبری به همراه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، دستگاه گیج هوشمند و کنترل کننده فشار کاف لوله تراشه، یکی از تجهیزات پرکاربرد در تجهیزات تنفسی و کمک تنفسی است که  واردات آن سالیانه میلیون‌ها دلار ارزبری به همراه دارد.

برای بیماران بخش مراقبت‌های ویژه و بیماران حاد تنفسی، لوله گذاری می‌بایست با دقت صورت بگیرد و بر همین اساس، تنظیم صحیح فشار کاف لوله تراشه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به طوری که کم بودن فشار کاف لوله تراشه، باعث بروز خطا در دستگاه‌های ونتیلاتور و مشکلات تنفسی برای بیمار می‌شود. در صورتی که این فشار بیش‌تر باشد، مشکلات بعدی در بیمار را به دنبال خواهد داشت.

این محصول حوزه سلامت توسط یک شرکت دانش بنیان تولید و به مرحله تجاری‌سازی رسیده است که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بیهوشی و تنفسی فعالیت می‌کند و محصولات فناورانه متعددی را به بازار عرضه کرده است. کادر درمان به کمک این دستگاه قادر به اندازه‌گیری و کنترل فشار کاف لوله تراشه بیمار به صورت هوشمند خواهند بود.

مدیر عامل این شرکت با اشاره تولید و تجاری‌سازی کنترل کننده هوشمند کاف لوله تراشه با عنوان تجاری «اسمارت کاف» در داخل کشور گفت: این دستگاه برای بخش‌های مراقبت ویژه، بیماران اتاق عمل با زمان عمل طولانی و بیماران تحت ونتیلاتور در منزل کاربرد دارد و یکی از دغدغه‌های اصلی پرستاران و پزشکان که نظارت و کنترل فشار کاف لوله تراشه است را رفع می‌کند.

این فعال حوزه فناوری، دقت بسیار بالا در اندازه گیری فشار و استفاده از میکروپمپ‌های دقیق برای کنترل فشار کاف لوله تراشه را از مهم‌ترین مزایای گیج فشار سنج کاف لوله تراشه ایران‌ساخت عنوان کرد و افزود: این دستگاه نشتی‌های احتمالی در کاف لوله تراشه را هشدار می‌دهد و فرآیند قرار دادن لوله بیماران را برای کادر درمان تسهیل می‌کند. افزایش دقت در فرآیند قرار دادن لوله و جلوگیری از افزایش بیش از اندازه فشار در محل تماس بالشتک هوای لوله تراشه به جداره تراش،جزو دیگر مزیت‌های این محصول به شمار می‌رود.

وی همچنین با اشاره به کاهش یا حذف عوارض ناشی از لوله‌گذاری تراشه عنوان کرد: در اثر لوله‌گذاری عوارض و مشکلاتی مانند ناراحتی بیمار، تورم بافتی، ایسکمی بافت زمینه‌ای، نکروز و... پیش می‌آید که این دستگاه ضمن کاهش این عوارض، پیشگیری از کاهش بیش از حد فشار و ایجاد مسیر نشتی گازهای ورودی در محل تماس بالشتک هوای لوله تراشه به جداره تراشه، کاهش میزان صدمات و درگیری‌های حاصل از نامناسب بودن فشار بالشتک هوای لوله داخل تراشه و کاهش بار فعالیت و استرس کاری پرستاران در بخش های مختلف بیمارستانی را به ارمغان می‌آورد.

این مدیرعامل با بیان اینکه تولید این دستگاه با بازخورد فوق العاده کادر درمان و مسئولان واحدهای تجهیزات و ملزومات پزشکی مواجه شده است افزود: با توجه به اینکه مهندسان مجرب و متخصص ایرانی، سخت افزار و نرم افزار دستگاه کاف سنج لوله تراشه را ساخته‌اند، خودکفایی در این حوزه می‌تواند از خروج ارز و وابستگی به خارج کشور جلوگیری کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top